poniedziałek, 2 maja 2011

Placki ziemniaczane, które zawsze się udają

Placki ziemniaczane możemy jeść niemal codziennie. Jest jedyne danie, przy którym moja rodzina nie zbiera się przy wspólnym stole :)
A to dlatego, że najlepsze placki są te prosto z patelni. A ponieważ smażenie (nawet na dwóch patelniach) to dłuższy proces, nikt nie chce czekać. Więc: ja smażę, a domownicy ustalają kolejki, kto bierze pierwszą patelnię, kto drugą i td. Mi nic nie pozostaje, jak spożywać placki "pomiędzy patelniami".
Jest to jedno z niewielu dań w moim kuchennym repertuarze, co do którego mam pewność, że zawsze się uda.
 Sekret moich placków: sposób utarcia ziemniaków, mało mąki, warzywko i porządnie rozgrzana patelnia.

Przepis na placki ziemniaczane:
  • 2 kg ziemniaków (porcja na moją 4 osobową rodzinę),
  • 2 jajka,
  • 3 łyżki mąki (przy młodych i bardziej soczystych ziemniakach można dodać trochę więcej),
  • warzywko do smaku (zamiast soli),
  • pieprz,
  • olej do smażenia.
Ziemniaki ucieram na średniej tarce (w drobne wiórki, a nie na miazgę), dodaję wszystkie składniki, porządnie rozgrzewam patelnię i smażę na średnim ogniu z obu stron. Podaję ze śmietaną.
Polecam! Może macie własne sposoby na placki ziemniaczane? Podzielcie się przepisami :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...